logo 200x200

Pressmeddelande och kampanj på 20% över hela sortimentet i 2 veckor!

B5 Sports AB har ny majoritetsägare!

Hej kära kunder,

Vi tänkte att det var dags för en väl behövd uppdatering kring B5sports och XXL Nutrition. Speciellt då vi misstänker att rätt så många av B5sports kunder, tror att företaget mer eller mindre har försvunnit pga den dvala som det kommunikativt befunnit sig i början av 2015.

Vem är den nye ägaren?
Vi börjar med att introducera mig, Pär Nilsson som ny VD och majoritetsägare av B5sports AB och distributör av XXL Nutrition i Norden.

Vissa känner nog igen mig lite från Bollnäs och möjligen från ett tv program som jag var med i höstas, men för de andra (och antagligen flesta) som inte känner igen mig så är jag en man på 33 år från Bollnäs, men bosatt i Stockholm idag. Jag älskar träning och har de senaste 7 åren jobbat med webbmarknadsföring, vilket förutom slumpens nyck, är en av anledningarna till att jag numer har tagit mig an detta roliga uppdrag.

I början av November 2015, så tog jag över företaget som mer eller mindre vart i dvala sedan mars/april 2015. Sedan dess så har nog några säkerligen anat att något vart på gång, då bloggen helt plötsligt fått lite liv igen och vår site har förändrats en hel del!

En snabb titt i backspegeln
Historiken kring hur företaget har presterat i form av utbud, service och logistik till sina kunder är inget som jag är väldigt uppdaterad eller insatt kring, även om jag får indikationer av att vissa av dessa delar kunde ha skötts bättre och det är just det som vi har jobbat stenhårt på att fixa sedan jag tog över.

Framtid och visioner
Oavsett hur det sett ut historiskt, så är mina och företagets ambitioner, inget annat än att vara så nära 100%iga som vi möjligen kan vara för att hålla våra kunder glada och nöjda.

Produkterna som vi erbjuder är verkligen utav högsta kvalité, vilket de flesta av våra kunder nog redan vet. Så jag hoppas att vi får förtroendet på nytt, för att visa att även vår kundvård ska hålla minst lika bra klass som våra produkter framöver.

I och med detta, så har vi från B5sports medvetet valt att vänta med att gå ut med nyheten kring att vi faktiskt lever. Då vi först och främst ville adressera alla de tänkbara punkter som vi tidigare möjligen har vart svaga på, och idag efter 6 månaders stenhårt jobb, så känner vi äntligen att kommit dit.

Det vi vill så klart fira med ett erbjudande på 20% rabatt på hela sortimentet i 2 veckor med start idag! Sista dag att nyttja rabatten är med andra ord 2016-04-27.

Rabattkod
Skriv in rabattkoden: freshstart i kassan när ni ska betala så dras rabatten av.

Nya Produkter
Vi har verkligen massor av nya produkter i ett flertal olika produktkategorier så se till att kolla runt lite:)

Ett axplock av våra nya produkter är:

Förutom fler kosttillskottsprodukter så har det även hänt en hel del inom vårt klädsortimentet för både för tjejer och killar.

Ett par få exempel av många från vårt nya klädsortiment:

Förutom ändringar inom vårt produktsortiment så har det även hänt en hel del och stora förändringar i rutiner, logistik samt prissänkningar på produkter och frakt. :)

Komplett sortiment och snabba leveranser
En av de större förändringarna är att samtliga produkter alltid går att beställa, även om de är slut eller inte finns på vårt lager i Sverige. Då vi ordnat så att dessa snabbt kan beställas hem från vårt huvudlager i Holland.

Vi tror mer på att våra kunder är villig att vänta de ca 3 – 4 dagar som det tar för oss att få dessa beställningar levererade från Holland direkt till Er kunder, än att helt enkelt inte kunna erbjuda ett komplett sortiment från start.

Givetvis så kan det komma något enstaka tillfälle framöver, då även huvudlagret har slut på dessa varor, varpå vi snabbt kommer att meddela Er som kund och se om om ni vill vänta tills varan kommit in på nytt i Holland, eller ändra/ kreditera Er order.

Ge oss gärna feedback
I övrigt så är vi mycket öppna och tacksamma för kommentarer och förslag på allt som vi gör, speciellt då vi fortfarande är i ”startgroparna” med det nya B5sports.

Tack för mig och oss på B5sports!

Pär Nilsson
076-031 67 71
par@b5sports.com

XXL Nutrition Admin